Nikako ne bacajte slavsko žito: Donosimo vam tri fenomenalna jela od žita puna vitamina

0
552
Foto: Jutjub/printskrin/Kuvarica RS

Slavski običaji nalažu da se za slavu kuva žito i služi slatko sa orasima i medom. Orginalan recept je da se na pola kilograma skuvane pšenice, stavi pola kilograma oraha i još toliko šećera.

Međutim, pošto ove godine slavu slavimo isključivo u porodičnom okruženju, velika količina slavskog žita nam nije potrebna.

Spremite manju činijicu žita i poslužite porodicu a ostatak iskoristite u jednom od ova tri recepta:

Pročitajte i  Doktor Milivojević o doktoru Nestoroviću: "On je veliki stručnjak i čovek koji misli svojom glavom"

Slatka pšenica sa jabukama

Kuvanu pšenicu iscedite dodajte joj umućenu slatku posnu pavlaku i kockice kisele jabuke. Desert dobro ohladite i služite u čašama.

Salata od pšenice

Sastojci: 300 g pšenice; 1,5 šolja seckanog peršuna; 1/2 šolje seckanih listova nane; 1 glavica luka isečena na kolutove; 1 paradajz; nekoliko listova zelene salate; 1/4 šolje limunovog soka; 1/4 šolje maslinovog ulja; 1/2 kašičice soli; biber.

Pročitajte i  Sočna pita sa višnjama: Hrskava i mekana, pravi se sa posebnim prelivom

Priprema: Skuvanu i prohlađenu pšenicu izmešajte sa ostalim sastojcima i pred vama je zdrava i hranljiva posna salata.

Varivo sa pšenicom

Potrebno je: 1 kg pšenice; 250 gr kukuruza; 250 gr pasulja; 200 gr ječma; voda; so.

Priprema: Pšenicu, ječam, kukuruz i pasulj preliti vodom i ostaviti da prenoći. Narednog dana naliti svežu vodu (za 2 cm da pređe preko materijala) i na smanjenoj temperaturi kuvati 2-2,5 sata. Dodati so, promešati i služiti.

Pročitajte i  Simbolika slame za Badnji dan: Niste ni slutili kakvu zapravo ulogu ima slama koju unosite u domove zajedno sa badnjakom

Brojna istraživanja kažu da je redovno konzumiranje kuvane pšenice može da deluje preventivno na pojedina zdravstvena stanja, poput opstipacije, hemoroida i raka debelog creva.

Post je idealna prilika da isprobate sve recepte vezane za pšenicu. Osim izuzetno ukusnog obroka, svom telu ćete priuštiti i beta karotenom, vitamin E, kalcijum, magnezijum, fosfor i gvožđe.

Izvor: Stil.Kurir

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovdje unesite svoje ime