Leskovčani hoće da TUŽE Dua Lipu: Slagala da je AJVAR albansko jelo – OTIMA im BREND!

Pevačica Dua Lipa ne prestaje da šokira, pa je tako nakon priče o Kosovu i propagiranju Velike Albanije sada predstavila srpski proizvod kao albanski – ajvar, koji je još pre osam godina dobio međunarodni sertifikat od Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (WIPO) sa sedištem u Ženevi.

Gostujući u emisiji kod Šona Evansa u emisiji „Hot ones“, u kojem poznate ličnosti jedu ljuta krilca i odgovaraju na pitanja, dala je skandalozan odgovor o omiljenoj hrani. Kada ju je voditelj pitao koji je albanski delikates koji bi svako trebalo da proba pre nego što umre, Dua se nije premišljala ni sekunde, već je odmah rekla “ajvar”. A onda je počela da objašnjava kako se sprema.

“To je kao smesa od pečene paprike, dobija se u tegli, ljuto je, divno je i ide uz sve! Uz jaja, tost, uz pitu od spanaća koja je još jedan albanski specijalitet”, rekla je ona.

Naredni kadar u emisiji, dok ona još priča o ovom specijalitetu, je slika ajvara i to ona na kojoj piše – Leskovački ajvar.

Inače, sporna fotografija leskovačkog ajvara koju su iskoristili producenti ove planetarno poznate emisije, uslikana je u prostorijama Udruženja “Leskovački ajvar” koji su već pokrenuli postupak sa zaposlenima u Zavodu za intelektualnu svojinu zbog njihove etikete u cilju predstavljanja srpskog brenda kao albanskog nacionalnog proizvoda.

“Znate, možemo mi da reagujemo emotivno jer je poznata pop pevačica i ranije davala izjave u medijima koje se ne sviđaju našem narodu, ali možda ona sama nije kriva. Moguće je da su grešku napravili producenti i to, najverovatnije, iz neznanja”, kaže za Kurir predsednik udruženja Stevica Mrković.

Kako objašnjava, samo ime ajvar nije brendirano nigde u svetu.

“Ajvar je generičko ime za proizvod, ali ga niko nije zaštito kao nacionalno, ni mi, ni Makedonci, ni Bugari. Mi smo brendirali ime Leskovački ajvar kao nacionalni brend. I tu je problem. Oni su ga ukrali i predstavili kao albanski nacionalni proizvod I zbog toga će morati da snose posledice”, navodi Marković.

ISTINA O BRENDIRANjU
Iako se Leskovčani često hvale sa tri sertifikovana nacionalna brenda roštiljem, ajvarom i spržom, a Piroćanci svojim kačkavaljem i kobasicom, činjenica je zapravo da su ovi proizvodi kao kulturno, nacionalno i gastronomsko nasleđe poznati uglavnom samo domaćoj javnosti jer Srbija zapravo nema upisan ni jedan jedini proizvod u registar zaštićenih proizvoda na nivou EU, a kamo li u svetu.

„Ja sam frapiran ovom činjenicom. To znači da su nas ljudi iz Regionalne privredne komore, koji su potegli procese brendiranja sve vreme obmanjivali i manipulisali informacijama u dnevno političke svrhe ili iz ko zna kog razloga“, komentariše jedan od najpoznatijih srpskih kuvara Momčilo Conić koji tri leskovačka brenda promoviše skoro na svim gastronomskim takmičenjima i zahvaljujući njima u rodni Leskovac donosi brojne nagrade i medalje.

U Srbiji je, na nacionalnom nivou, do sada zaštićeno 78 proizvoda, među njima samo četiri nisu poljoprivredna – pirotski ćilim, bezdanski damast, ručno pletena odeća „sirogojno” i peškiri iz šabačkog kraja.

Samo za iskusne kuvare i kuvarice: Riblji paprikaš sa severa Bačke

Počnimo sa činjenicom da je jelo pod nazivom „riba...

Bolja nego francuska: Vojvođanski recept za guščiju paštetu

Ovo luksuzno jelo koje je u ponudi najelitnijih restorana...

Marikin kolač sa jabukama: Recept sa Palića star preko 100 godina

Lagana i ukusna poslastica koju je gospođa Marika pronašla...

Radost za žene: Prolećno cveće koje će vam ulepšati baštu i terasu

Jedna od glavnih stvari kojoj se žene najviše raduju...