Право је време да победите сва искушења: Ево како вам пост може помоћи да смршате на здрав начин

0
570

Пост је душевна храна, припрема за свету тајну причешћа, савладавање искушења и стремљење ка чистоти духа и тела. Духовни и телесни пост неодвојиви су. Време поста је време искушења и право време да их победите и сачувате здравље!

post 2

Уколико патите од претеране телесне тежине и храна вам је дословно непријатељ, пост је идеалан начин природног лечења. Претерана телесна тежина је узрок многих хроничних болести и утиче на смањење животног века. Стога би свако, ко због своје претеране телесне тежине има физиолошке проблеме па је зато и под утицајем психосоцијалног стреса, требало да узме у обзир овај природни начин лечења. Награда долази на крају – обавезно причешће, победа самога себе, здравији и дух и тело.

Пре свега, пост не треба схватити као гладовање, него као добровољно уздржавање од јела. За време поста се органи одмарају. Замор органа је узрок због кога долази до неправилне размене материја у организму, а на тај начин и до гојазности. Уздржавањем од узимања хране, организам се чисти и мршави.

Свако би требало да се одлучи за одређену врсту поста: монодијету, кратку нул-дијету или дугу нул-дијету.

Pročitajte i  Овако се правилно кува омиљена летња грицкалица: Грешке које сви правимо и тиме убијамо 4 моћна својства кукуруза

1. Под монодијетом се подразумева да се једном дневно обилније једе, док се уместо осталих оброка обилније пију вода, чајеви и једе воће.

2. Кратка нул-дијета (1-4 дана) изузетно је омиљена – довољно је да се пости један дан у недељи, а најбоља су два – среда и петак. Тиме се постиже да се након 2 до 3 дана умањи осећај глади, а самим тиме и потреба за храном. За време поста се не узима никаква храна него се троше само течности, вода или чајеви, тако да се у току дана правилно распореди количина од 2 до 3 литре течности.

3. Дугу нул-дијету (1-3 недеље) треба спроводити под надзором лекара, у смиреном окружењу далеко од стреса и штетних утицаја околине. Потребно је редовно мерити крвни притисак јер долази до потпуне измене материја у организму.

Ако сте након поста постигли да успешно смањите своју телесну тежину, брзо ћете се вратити на своју стару килажу ако не будете променили свој стари, неправилан начин исхране и не будете се придржавали савета за правилну исхрану. Битно је да се након поста узима лагана храна, како се не би оптеретио желудац. Најбоље је започети са бареним поврћем. Јеловнику се могу додати лагани млечни производи (ујутро) тек трећег дана, а затим воће и хлеб од различитих житарица. Од четвртог дана у јеловник се могу уврстити и јаја, месо и риба, али се препоручује да те намирнице буду куване.

Pročitajte i  Овако се правилно кува омиљена летња грицкалица: Грешке које сви правимо и тиме убијамо 4 моћна својства кукуруза

Имајте на уму да сви системи органа имају 24-часовни ритам и да сваки систем има посебно време када је активан, што се може уочити из фотографије органског сата који вам може помоћи да водите рачуна и правилно узимате храну, а нарочито током поста.

пост као лек

Време максималне функције:

Од 1 до 3 х ЈЕТРА: (детоксификација, мишићи и очи)
Од 3 до 5 х ПЛУЋА (кожа)
Од 5 до 7 х ДЕБЕЛО ЦРЕВО (асимилација, елиминација, кожа)
Од 7 до 9 х ЖЕЛУДАЦ (лимфа, храна и пробава)
Од 9 до 11 х СЛЕЗИНА, ГУШТЕРАЧА (лимфа, храна и пробава)
Од 11 до 13 х СРЦЕ (артерије, циркулација крви)
Од 13 до 15 х ТАНКО ЦРЕВО (пробава, асимилација, артерије)
Од 15 до 17 х МЕХУР (кости, зуби, елиминација, чишћење)
Од 17 до 19 х БУБРЕЗИ (кости, зуби, уши, филтрација, елиминација)
Од 19 до 21 х СРЧАНИ ОМОТАЧ (стезање крвних жила)
Од 21 до 23 х ТРОСТРУКИ ГРЕЈАЧ (терморегулација)
Од 23 до 1 х ЖУЧ (пробава, мишићи, очи)

Pročitajte i  Овако се правилно кува омиљена летња грицкалица: Грешке које сви правимо и тиме убијамо 4 моћна својства кукуруза

Време минималне функције или одмора:

Од 1 до 3 х ТАНКО ЦРЕВО (пробава, асимилација, артерије)
Од 3 до 5 х МЕХУР (кости, зуби, елиминација, чишћење)
Од 5 до 7 х БУБРЕЗИ (кости, зуби, уши, филтрација, елиминација)
Од 7 до 9 х СРЧАНИ ОМОТАЧ (стезање крвних жила)
Од 9 до 11 х ТРОСТРУКИ ГРЕЈАЧ (терморегулација)
Од 11 до 13 х ЖУЧ (пробава, мишићи, очи)
Од 13 до 15 х ЈЕТРА (детоксификација, мишићи, очи)
Од 15 до 17 х ПЛУЋА (кожа)
Од 17 до 19 х ДЕБЕЛО ЦРЕВО (асимилација, елиминација, кожа)
Од 19 до 21 х ЖЕЛУДАЦ (лимфа, храна, пробава)
Од 21 до 23 х СЛЕЗИНА, ГУШТЕРАЧА (лимфа, храна, пробава)
Од 23 до 1 х СРЦЕ (артерије, циркулација крви)

Извор: Хартман Л. Еберхард, “1001 домаћи лек: здравље на природан начин”, Београд: Адут Интернационал 2002.

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име