Тањир пасуља као лек: Смањује ризик од рака и срчаних обољења, а ево и која врста пасуља је најздравија

0
2219

Иако се већ дуго говори да је конзумација пасуља добра за здравље, данас се овом поврћу придаје још више пажње због нових информација које доносе научници.

Зашто је пасуљ добар за здравље?

Научници откривају да исхрана богата пасуљем може смањити ризик од срчаних оболења и одређених врста рака. Смернице за здраву исхрану владе САД-а из 2005. препоручују дневну дозу од три шољице пасуља седмично.

Пасуљ поседује велику енергетску вредност те садржи готово све есенцијалне аминокиселине. Поред тога садржи лецитин, као и калијум, калцијум, железо, фосфор, магнезијум, цинк и натријум. Представља одличан извор беланчевина, а за разлику од других извора пасуљ има мало масти па не садржи оне засићене као ни холестерол. Од витамина одличан је извор фолне киселине, витамина Б6, К, рибофлавина (Б2) и Б3.

Pročitajte i  Торта Шехерзада: Издашна и кремаста, буквално се топи у устима

Асортиман фитохемикалија пронађен у пасуљу штити ћелије од рака и успорава раст тумора. Истраживачи на Харварду су изјавили да жене које конзумирају пасуљ најмање два пута седмично имају 24 посто мање изгледа да развију рак дојке, срчане болести, дијабетес типа 2, високи крвни притисак и рак дебелог црева.

Што то чини пасуљ тако здравим?

Пасуљ је добар извор беланчевина, и за разлику од других извора беланчевина, пасуљ има мало масти, те не садржи засићене масти и холестерол. Једна порција пасуља осигурава 20 посто дневних потреба за влакнима. Истраживања су показала да особе које једу пасуљ добијају више ових кључних хранљивих материја од особа које не конзумирају пасуљ.

Pročitajte i  Пилећа супа из мамине кухиње: Окрепљује организам и чува имунитет током целе године

Које су врсте пасуља најздравије?

Научници са државног универзитета у америчкој савезној држави Колорадо тестирали су шест уобичајених врста пасуља који се могу наћи на тржишту и измерили количину антиоксиданта у сваком од њих. Тестирање је показало да су црвени, шарени и тамноплави пасуљ имали и до десет пута веће количине антиоксиданта и других лековитих материја, него бели и жути пасуљ.

Ево и рецепта за одличан посни, чорбаст пасуљ!

Pročitajte i  Ручак из рерне готов за трен: Запечена пилетина са ајваром и павлаком

Светогорски пасуљ

Светогорци за припрему користе: пасуљ, воду, маслиново уље, црни лук, парадајз, млевену паприку, бибер, со и сушене зачине.

Припрема: Пасуљ отребити и опрати, ставити у лонац и сипати онолико воде колико треба да се пасуљ прекрије. Кувати на високој температури и пазити да не загори.

Док се пасуљ кува, у тигању на маслиновом уљу испржити неколико главица крупно сеченог црног лука. Издинстати, па додати исецкан парадајз, млевену паприку и остале зачине. Скуван пасуљ прелити овом запршком, добро измешати, па ставити у загрејану рерну да се мало запече. Пећи док се одозго не ухвати корица.

zenasamja.me

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име