Verovanje kaže da ovaj anđeo nije umro i da dalje po potrebi silazi među ljude, i to kao putnik ili prosjak.
Sabor Svetog arhangela Mihaila, u narodu poznat kao Aranđelovdan, Srpska pravoslavna crkva slavi 21. novembra. Aranđelovdan je dan koji je crkva posvetila u slavu svih anđela i prvog među njima, svetog arhangela Mihaila.
Ovaj praznik, koji spada u tri najčešće krsne slava među Srbima, posvećen je Mihailu predvodniku vojske dobrih anđela, koji su se, prema predanju, suprotstavili silama zlih i palih anđela.
Arhangel Mihailo je na ikonama predstavljen u vojvodskom odelu, u jednoj ruci drži mač a u drugoj terazije. Veruje se da arhangel Mihailo prihvata duše umrlih i da mereći njihova dobra i zla dela na zemlji, šalje ih u raj ili pakao. On se smatra čuvarem pravoslavne vere i borcem protiv jeresi.
Po jednom verovanju smatra se da kakvo je vreme na Aranđelovdan, takvo će biti tokom cele zime i proleća.
U nekim krajevima Srbije ovaj anđeo se slavi i kao zaštitnik stočara jer se veruje da samo on može da otera vukove.
Postoji verovanje i običaj kod mnogih hrišćana koji slave svetog Mihaila, da, pošto ga smatraju živim svetiteljem, ne spremaju žito, što je neopravdano i netačno. Neophodno je pripremiti žito za slavu, jer svi svetitelji i svi umrli živi su pred Bogom.
Molitva Svetom arhangelu Mihailu
SVAKI SVETAC JE ŽIV, JER PRED BOGOM SVI SU ŽIVI…teško nama ko nama piše članke, a čas veronauke videli nisu.
U narodu se za arhangela Mihaila kaže da je “živi svetac” jer nije telesno umro. Naravno da su svi svetitelji i svi umrli živi pred Bogom.
Stvarno teško nama i ko piše i ko čita. Arhangel Mihailo nije nikada bio čovek, to je Anđeo i zapovednik Sila Bestelesnih. Medju Silama ima još Arhangela koje slavimo, ali to nisu nikad bili ljudi. Oduvek su bili upravo to što jesu: Anđeli, Arhanđeli, Heruvimi, Serafimi… Sile koje za života pojmimo samo kad nas raspale po glupim glavudžama, a do tada dajemo sebi za pravo da ih komentarišemo i tumačimo da li je sve to baš tako kako kaže Crkva.
Ovde govorimo o narodnim verovanjima i ne dajemo sebi za pravo da tumačimo ono što je crkva rekla, niti da bilo šta dokazujemo.